PODCASTING

En la següent presentació us mostrem tot el que sempre heu volgut saber sobre podcasting i mai no us heu atrevit a preguntar:
  • Què és un podcast?
  • Usos educatius.
  • Cercar i descarregar podcasts.
  • Subscriure's a un podcast.
  • Recursos gratuïts.
  • Fer un podcast amb l'Audacity.
  • Publicar un podcast a Goear i després al bloc.
Per realitzar aquesta presentació ens hem basat en el magnífic treball sobre el tema publicat per María Dolores Vázquez a Slideshare. Cliqueu aquí per anar-hi.

VIDEOPAD: UN EDITOR DE VÍDEO GRATUÏT SENZILL PERÒ MOLT EFECTIU




VideoPad Video Editor permet editar els nostres vídeos, sigui quina sigui la seva procedència, DVD, una càmera digital o un fitxer qualsevol.


És compatible amb la majoria de formats de vídeo i d'àudio, raó per la qual podrem treballar amb qualsevol arxiu de vídeo i afegir-li àudio sense problemes.


VideoPad també permet tallar fragments d'una pel·lícula, canviar-ne l'ordre i afegir frames o senzilles transicions, de manera senzilla i còmoda. És, doncs, ideal per preparar la nostra pròpia videoteca educativa, amb fragments de pel·lícules i reportatges, descarregats d'internet o gravats de la televisió, sense necessitat de dependre del funcionament de la xarxa del nostre centre per al seu visionat.


Així mateix, si volem convertir els nostres alumnes en intrèpids reporters de televisió o en autors dels seus propis documentals o pel·lícules, VideoPad conté les eines bàsiques perquè els nois i les noies puguin realitzar amb facilitat aquesta tasca.


VideoPad també té cura del procés d'exportació, oferint la possibilitat de convertir el nostre projecte al format ideal per al seu visionat en un telèfon mòbil, en un ordinador, en un reproductor DVD o, fins i tot, a YouTube.

RECURSOS PER A LES MATEMÀTIQUES

 GEOGEBRA
GeoGebra és un programari lliure interactiu que combina geometria, àlgebra i càlcul. GeoGebra ha rebut diversos premis i distincions d'àmbit internacional, incloent premis europeus i d'EUA per a programari educatiu.
El millor d'aquest programa és que és portable.


Cliqueu sobre la imatge per iniciar la descàrrega.

 
MATH RESOURCE STUDIO 4 PORTABLE
Math Resource Studio
és una aplicació de fàcil ús que permet crear fulls de treball matemàtics per a qualsevol nivell educatiu. Amb ells el professor o la professora pot reforçar les seves classes i millorar l'aprenentatge dels estudiants de matemàtiques.

Permet crear problemes en anglès, cosa que el fa un programa molt apropiat per treballar les matemàtiques en llengua estrangera.
El millor d'aquest programa és que és portable.


Cliqueu sobre la imatge per iniciar la descàrrega.

CALENDARI ESCOLAR 2009-10

Aquí teniu una aplicació del full de càlcul de Google Docs que s'aparta de les més habituals. Es tracta d'un calendari d'aula virtual generat a partir d'una plantilla que podreu trobar a Google Docs mateix. En aquest calendari podrem consultar en tot moment les activitats, exàmens, esdeveniments i sortides de les assignatures de Ciències Socials, Tecnologia i Informàtica a 4t d'ESO.

El manteniment d'aquest calendari és a càrrec dels alumnes i són només ells, amb la supervisió del professorat, els encarregats de revisar i comprovar que estigui contínuament actualitzat.


Per veure el calendari a pantalla completa cliqueu aquí.

RECURSOS AL WEB PER A LES CIÈNCIES SOCIALS

A continuació, afegim tres directoris de recursos web per a les Ciències Socials. El primer d'ells, en anglès, és possiblement el repositori de recursos web per a aquesta matèria més visitat del món. Els altres dos, amb recursos en castellà i en català, són força coneguts a casa nostra.


FRISOS CRONOLÒGICS

L'elaboració d'un eix o un fris cronològic és un procediment per ordenar els esdeveniments i els fets històrics en una seqüència temporal. Consisteix a situar els fets històrics sobre una línia on es representa el temps absolut o cronològic (successió regular de mesos, anys, segles...). Quan aquesta línia es presenta verticalment s'anomena eix cronològic, mentre que si es presenta de manera horitzontal, parlarem llavors de fris cronològic.


Existeixen a la xarxa diverses eines que faciliten la feina de creació de frisos cronològics. Dues de les més conegudes són Xtimeline i Timetoast. La primera opció és més pobra visualment que la segona, però té l'avantatge que permet construir frisos cronològics anteriors al s. I d.C. i no exigeix situar els fets històrics un dia i un mes concrets. Amb Timetoast, en canvi, això és obligatori, cosa que dificulta molt ubicar al fris processos històrics amb dates d'inici i final poc precises. En el cantó positiu cal dir que amb Timetoast és possible visualitzar el resultat del nostre treball al bloc, mentre que Xtimeline dóna problemes i per això no n'hem pogut posar cap exemple.


La Revolució francesa


El regnat d'Isabel II

PRESENTACIÓ

Benvinguts a aquest bloc!

Cap a on ha d'evolucionar l'educació? Potser cap a una pedagogia 2.0? Més adaptada? Més interactiva i multitasca? Més audiovisual? Més...? Si s'ha d'educar diferent aquesta generació i s'han de tractar temes socials com a part del currículum... de quines eines disposem?

Intentarem donar resposta a aquestes preguntes i a d'altres que ens anirem formulant al llarg d'aquest bloc. Tanmateix, voldríem dir-vos, abans de començar, que nosaltres creiem que existeix un valor especial en l'educació que es realitza a través de les TIC. Es tracta del valor de la capacitat de donar resposta a la nostra realitat canviant. De la possibilitat d'oferir oportunitats a les persones que formem part de la societat de la informació i del coneixement, la nostra societat d'avui en dia. De treballar per la superació de l'abisme digital que divideix pobles i, també, persones. D'incentivar la construcció d'espais de diàleg i d'entesa més enllà de les cultures immediates a les que pertanyem. De manifestar les nostres identitats en un món global, en el món d'Internet, on cadascú de nosaltres ha de trobar el seu espai.

De moment, per anar obrint boca us deixem uns vídeos i una presentació.

La generació Einstein

Web 2.0

La revolució dels "prosumers"

LA RÀDIO, UNA MANERA CREATIVA DE FER PODCAST

A continuació us mostrem un exemple pràctic de com crear una emissora de ràdio a partir de les gravacions de veu dels alumnes. L'experiència, que encara dura, es va iniciar el curs 2007-08 a l'IES Ribera Baixa del Prat de Llobregat com una activitat interdisciplinària que implicava diversos departaments (Ciències Socials, Tecnologia, Llengües estrangeres). La filosofia que impregna el projecte és convertir els alumnes en productors i difusors actius de continguts educatius. Ningú com Bertolt Brecht, bon coneixedor del mitjà, per explicar-ho:

“S’ha de transformar la ràdio, convertir-la d’aparell de distribució en aparell de comunicació. La ràdio seria el més fabulós aparell de comunicació imaginable de la vida pública, un sistema de canalització fantàstic, és a dir, ho seria si sabés no solament transmetre, sinó també rebre, per tant, no solament emetre missatges al radiooient, sinó també fer-lo parlar, i no aïllar-lo, sinó posar-s’hi en comunicació. La radiodifusió hauria, en conseqüència, d’apartar-se de qui la proveeix i convertir els radiooients en proveïdors”.

BERTOLT BRECHT (1932): “Teoría de la radio (1927-1932)”, a De las ondas rojas a las radios libres. Lluís Bassets (ed.). Barcelona. Editorial Gustavo Gili, 1981.